Çayın kalbe yararı sütle azalıyor
Mart 8, 2008 | Yazar: admin | Kategori: Sağlık Haberleri |
Alman araştırmacıların yaptığı bir araştırma, çaya süt eklemenin, çayın kalbe olan yararlı etkisini azalttığını ortaya koydu.
Araştırmacıların fareler üzerinde ve bir grup katılımcı ile yaptıkları araştırma, siyah çayın belirgin olarak damarların genişlemesini sağladığını ancak bu etkinin çaya süt eklendiğinde azaldığını gösterdi.
Sağlıklı 16 kadına sıcak su, süt eklenmiş çay ve sütsüz çay içirildi. Daha sonra ise damarlardaki etki ultrasonla gözlendi.
Doktorlardan Mario Lorenz, ’suya oranla çayın kan akışını artırarak damarların rahatlama veya genişleme kapasitesini önemli oranda artırdığını ancak süt eklenmiş çayın bu biyolojik etkiyi engellediğini’ söyledi.
Araştırmaya göre bunun nedeni sütteki kazein proteininin çayla karışması durumunda çayda bulunan kateçin maddesinin yoğunluğunun azalması.
Kardiyolog Verena Stangl da bu sonuçların çaya süt ekleme alışkanlığının olduğu İngiltere’de, çayın kalp hastalıkları üzerindeki olumlu etkilerinin neden az olduğunu gösterebileceğini belirtti.
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum bırakın..
Yorum eklemek için Giriş yapmanız gerekmektedir..





